Bokfrossa!

...eller, ja. Typ. Efter lunchen (läskig schnitzel som var lite... sådär faktiskt. Men nog slank det ned! :D ) gick jag och karln runt, runt, runt och spanade i alla affärer. Snåltarmen hos oss skrek några gånger, och vissa gånger ville man bara ta alla saker and make a run for it. Haha. Uh, en vacker dag när jag har någon tusenlapp över ska jag gravera varenda glaspryl i lägenheten samt springa runt i de där flashiga bruna Conversen som jag förälskade mig i. Usch, de var rysligt vackra. Men! Vi kom hem med lite sugrör och isklabbar (läste ju tipset på en blogg här (kommer inte ihåg vems :( ) och nu ska sängen bli kall! ), och detta:



Man ser inte så bra, men: jättestora kaffemuggar i plast! Det kan väl inte bli bättre? Massor av fördelar, oj oj oj. Jag slipper trehundrafyrtioelva kaffemuggar som står överallt och måste diskas, och slipper svära på morgonkvisten när alla muggar är smutsiga. Nu fixade en varsin, en svartgrå till karln och en rosa (självklart) till mig, och nu kan man liksom, ansvara för sin egen mugg :O Oh my, sweet. Sen känns det mysigt med att det är plast också, man slipper vara rädd för att råka glömma den någonstans och sen se den i händerna på minimannen. Nu gör det liksom ingenting, tar nog ett tag innan den går sönder. Och min var ju trots allt rosa... Haha. Detta släpades med hem också:



True Blood-böckerna och sen blev det Jenna Jamesons bok. Jag stod och klurade ett bra tag, och sista boken var ju gratis så wtf. Sen, har man ändå läst Ron Jeremys (okej, han är lite ballare också) så kan man väl ögna igenom den här monsterboken också. Och True Blood, sure, lite... b-varning, men det kan vara kul att ha läst böckerna också :O Karln har starka misstankar om att de kommer likna tantsnusk, men vi får väl se ;) Plipplopp fick sig också en bok, om en mysig liten anka. Vi försökte hitta sådana där badkritor, men de verkar inte finnas någonstans? Ni vet sådana där som barnet kan sitta och rita på badkarskanten eller kaklet med och sen är det bara att skölja bort? Hm hm, jag ska nog hitta dem.
På bussen hem satte sig en fruktansvärd äldre man bredvid oss, uteliggarstil som verkat ha norpat någons rullator och som hade enorma kissfläckar över sin jeansjacka (mycket, mycket smutsig man) och han satt och gapade på några andra resenärer om att "Thor Modéen var en asshole och att de fan inte ska lära honom göra ärtsoppa" och försökte då och då få kontakt med plipploppen och mig. Det var mycket obehagligt och jag var livrädd för att han skulle kissa ned sig (igen?) och jag stod hela tiden och letade flyktvägar och var kisset skulle tänka sig rinna runt om olyckan skulle hända. Som tur var kom vi undan någon form av kontakt, och när vi klev av gapade han "bryt inte benen av dig nu!" efter oss. Tragisk. Oh my, vad jag tvättade våra händer när vi kom in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0