Monster

Jag ligger på balkongen i bikini, och sprättar bort pärlor från en väska, i allskönans ro liksom. Njuter av att det är varmt och blåser sådär mysigt att man inte blir helt svettig. Sen hör jag ett ruskigt brummande, något dunsar in i fönsterrutan och smackar sedan ned på mitt huvud, typ precis vid hårfästet vid pannan. Saken fortsätter dunsa ned och virvlar runt på väskan och jag, stor och dallrig, hetsreser mig och får panik och vet inte vad jag ska försvara mig med, och ser hur trollsländornas konung sätter sig brevid väskan och bara stirrar. Testar vingarna då och då, men sitter kvar där. Jag funderar på att döda den, men med vad? Hinken som jag kramphåller?

Förtvivlat kissar jag efter katterna, men nu när de väl behövs som kommer de inte, och just när monstret försiktigt lyfter och börjar flyga iväg kommer Pus flygande och missar honom precis. Hon lunkade iväg, och jag satt darrig och kollade länge efter honom. Fan vad vidrig han var. Jag kände mig alldeles smutsig efteråt och fick för mig att han släppt små bebisar på balkongen som kröp runt på mig och uuuuuh, det var så hemskt. Jag fick faktiskt en bild med mobilen på honom, snabb som satan innan jag fick tag på hinken för att ha bevismaterial, men jag vågade inte gå för näraså det blev väl inte världens bäst bild. När karln kommer hem kan jag sätta in den. Men Pus var snäll som försökte i alla fall, nu tycker jag om henne lite mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0