Sthlmshelg

Yääs, efter att ha lämnat Plipplopp hos sin far (tåget var förresten försenat typ 2,5 timmar, mycket mysigt, men jag hade ju sällskap av K, det var däremot mysigt på riktigt) så mötte jag upp karln och H i sthlm. Tydligen sen på väg mot Universitetet och någon rockabillyspelning, och nej, inte mysigt med svettiga shorts, glasögon och farfarströja bland alla häftiga emobrudar som sprang runt överallt och var fulla. Nåväl, många trodde att jag jobbade där, frågade var toan låg och "ursäkta, jobbar du här?" hördes några gånger. Jag får anta att jag ser ut som en student i mina glasögon, men jag vet inte riktigt om jag ska ta det som en komplimang eller förolämpning, hah. Den enda trevliga bilden från kvällen är väl den nedan, har inte riktigt orkat fiska fram bilderna från min mobil eller kameran.

Men men. Hemma vid 3-snåret, och dagen efter var det bara att släpa sig upp igen och pysa iväg mot sthlm en gång till. Karlakarln skulle repa, och jag fick den nobla äran att följa med och sitta där och fnissa i en mycket suspekt, grå miniskinnsoffa. Jag hade inte kameran med mig, och jag har som tidigare påpekat ingen ork att lägga in från mobilen. Men det kommer väl. Jag är i alla fall med på bilden nedan, det enda man ser är en orange tröja. Försökt hitta om du kan! Haha. Sen blev det hem till R, och sen ut på krogen. Vilket inte alls är min cup of tea inne i storstan, upptäckte jag. Alltför dålig självkänsla under hela helgen gjorde att jag bara satt och myste i mig pommes frites och småsmuttade på cidern tills det var dags att pallra sig hem.

Söndagen ägnades åt städning och tvätt och liknande shit. Cillit bang är min nya kärleksbebis, oj oj oj. Jag drog ut hela ugnen (eftersom det kändes som att det var ett tag sedan) och allt snusk bara försvann, poff. Mums mums. Sen kom plipploppstjärnan hem, och vi lagade mat och myspyste och sen avslutade vi kvällen med att titta på the Gate och tugga i oss hemmalagade pizzor. Haha, åh, jag älskar gamla filmer.

Jag var förresten asduktig innan helgen och gjorde piroger och tonfiskpaj. Pajen hann aldrig hamna på bild, men pirogerna did it! De är redan slut, så imorgon ska jag införskaffa mer ingredienser och fixa ihop ett gäng så att det finns hemma liksom. Tjockisvarning, men men. Om inte annat har karln reservlunch om allt annat skulle vara slut. Plipploppen har en grej för sig också att skrapa bort Philadelphiaosten från smörgåsarna, och sen doppa den skeden i yoghurten... Uuuh. Men, fungerar det för honom, så visst ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0