Hamburgerfrossa

Haha, vi kunde inte hålla (eller ja, jag...) oss från att göra egna hamburgare när jag ändå gjorde bröd. Hade mycket mer passande grejer till det också :O

Det ser lite snuskigt och rörigt ut på bilden, men satan vad gott det var! Receptet på bröden kom från senaste Laga Lätt, det var därifrån jag fick idén. Och de bröden är nog faktiskt bäst hittills! De som blev över hamnade i frysen direkt, så att det finns hemma. Plus att jag gjorde en egen linsröra som vi också hade på. Hurtig som jag känner mig så gick jag inte efter recept, utan bara från minnet. Såg receptet någonstans, men orkade inte leta och tänkte göra min egen verision ;) I vilket fall, jag tillagade 1 dl röda linser enligt baksidan, tog fram stavmixern och blandade i en skvätt rapsolja, detsamma med Caj P's Smokey Hickory bbq sauce (som är så sjuuuukt god till allt), och givetvis en handfull egenodlad persilja från balkongen! (Salt och peppar också, naturligtvis.) Sedan var det bara mixa tills den blev slät och fin. Det blev två fulla barnmatsburkar med röran, och resterna är alldeles underbara på hembakat bröd nu dagarna efter ;) På tal om bröd, måste göra mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0