Mors dag

Japps, och jag fick mig till och med en vacker teckning av blibop :D Har smsat mamma, utan något svar, och skickade även ett kort till henne i veckan. Det bör ju komma fram imorgon. Idag kommer Ämmä också, ska bli mycket trevligt att ha sällskap om dagarna igen. Vi ska försöka låna bil så att vi hämtar henne på stationen och sen drar oss iväg och handlar, så att det finns lite mer än bara lever och två förpackningar köttfärs i frysen, haha ;)

Naturligtvis är vädret hur kasst som helst, och jag är inte alls taggad på att ta mig ut. Men men. Måste man så måste man, måste ju tillbaka till tvättstugan och för att komma dit måste man ut i det härliga regnet. Uffpuff. Igår var förresten mycket trevligt, även om jag (som jag anade) aldrig hängde med i vad man bara pratade om och inte förstod när de bytte mellan finska, svenska och engelska hela tiden. Så jag satt bara istället och stirrade på tvn. Sen gick vi över till H, och till sist ut. Det var ganska kul där med, kom en hel del folk. Hemskheter också, men jag gottade mig i min perfekta näsa, klarblå välsvarvade ögon och kvinnliga ansiktsform, samt komplimangen "Jaha... Rosa linne och silverhalsband med ett hjärta? Det... det känns inte riktigt som dig, det trodde jag inte :O " Eller, ja, jag tog det som en komplimang i alla fall, haha. Att even I can be a görly görl liksom.

Sen bar det av hemåt igen, och karlarna somnade i soffan. Jaja, nu tvättstuga och spöregn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0