Skämmig mamma och tjockattack

Uuuh, kul igår när vi skulle åka rutschkana. P brukar vara hur hurtig som helst på det, och veta precis hur han ska lägga sig. Men den här gången totalvägrade han ligga ned, och jag tänkte att "aha, okej, men då får han testa sitta då om han nu ska vara så envis, det kanske går prima". Tror ni att det gjorde det? Åh, barnet hade väl extra slippery byxor på sig eller något, och fick världens fart, så att han fortsatte ned från rutschkanan och landade i sanden. Man såg att han inte gjorde illa sig, men detta plus att han hade en gnällig dag gjorde förstås att han börjar störtgråta samtidigt som han snorar överdrivet pga någon mystisk förkylning (igen -.-). Och naturligtvis ska det vara en annan mamma på plats, som springer fram till P PLUS plockar upp honom.

Full av skam satt man där uppe, monstruöst stor i den pyttelilla byggnaden och titta på i en halv sekund, för att sedan slänga sig ned och ta emot barnet. Usch, vad dumt det kändes. Men det kändes mycket bättre efter att sambon berättade när han i full frid och fröjd gungade ett av sina barn i ett hav av andra föräldrar, och ungen flyger ur gungan. Nej, inte skadeglad, snarare att det inte bara är jag som gör sådana pinsamma missar.

 

Usch, idag har jag en dålig dag. Liv imorse, och nu sitter jag bara och spökar för mig själv. Funderar på att dammsuga snart, eftersom det ska komma folk och titta på soffan. Usch, ska bli så fruktansvärt skönt!
Igår var jag förresten superduktig och städade ur heeeela bokhyllan och slängde alla skräpböcker a la Marklund osv. Så nu är det vackert och prydligt ett tag till :) Plus att jag bakade chokladrutor, fast i muffinsformar :O Och jag körde på sockerkakssmeten utan ägg, och för första gången nästan någonsin, så lyckades jag få dem fluffiga utan att de föll ihop och de brände inte i botten! Helt underbart!
Haha, tanken på muffinsen fick mig på lite bättre humör. Jag ska nog springa iväg och göra ett parti till, eller, nä. Det får bli några cookies from the dark side istället. Noms noms.


Kommentarer
Postat av: Nina

Cocytos, bak mamman:p

2010-05-19 @ 12:12:38
Postat av: Cocypocy

Haha, ja :( Jag ska göra massa pajdeg och frysa in ikväll :( Samt en massa förbannat bröd, och kanske en riktig chokladrutesats om jag orkar :(

2010-05-19 @ 17:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0