Åh, hujeda

Vi har varit i hemhålan och hälsat på i några dagar, och fy tusan vad proppat med stoj och lek det har varit! Mycket trevligt, och Plipps gillade också som sjutton. Vi var på talangjakt också, eftersom min lillasyster skulle sjunga, och jag och mamma köpte lotter när vi var där. (Skum känsla att sitta i gamla gymnasieaulan, huhu) Och gissa vems nummer de ropade upp förstförst? :O :O Mitt! :O
Haha, så jag fick raggla ned till scenen där man kände sig som en vampyr i solljus och såg lika mycket som en nyfödd mullvad, och eftersom jag var dum och använde clearasil hemma hos mamma (mitt ansikte pallar det tydligen inte nu heller...) så var det sjuuukt hemskt att välja vinst och stå i spotlightsen med ett ansikte som såg ut som ett brännskadat hiroshimaoffer. I vilket fall så har den biten lugnat sig nu, nu är alla hemskheter typ borta. Jag är helt förundrad, alldeles len och mysig, åhåhå.

I torsdags så åkte Plipps till sin far, och jag susade iväg till Stockholm och klev på båten där karln skulle spela. Det gick lite knackigt i början, men var faktiskt mycket trevligt. Så, nu, hemma och bara ta det lugnt. Kanske gå och handla, städa lite, för
sen ska vi iväg med S och A och titta på bio, filmen om Cornelis Vreeswijk. Mums!

Ah, och innan vi åkte till hemhålan, så gjorde jag egen pizza och jag tog mig i kragen och faktiskt gjorde en jäsdeg och inget fusk med bakpulver! Och jag skivade tunna skivor oxkött (lyx!), hade champinjoner, ananas och tacoköttfärs på, och massa mer. Den var alldeles full! Plipps gillade huuuur bra som helst :)








(Jag gav ju karln en mixer, så nu är milkshakes en prima efterrätt ;) )


(Framme i hemhålan!)




(Talangjaktsdag! Men Plipps åkte hem till M istället, satt och mös och försökte mata änder.)






(Plipps glas är nog de trevligaste jag vet :O)


(Lillasyster sjunger för fulla muggar, och mästerfotografen är i toppform. Haha.)


(En buktalare fanns på plats också :O )


(Min vinst, haha)








(Näst sista dagen bakade vi lussebullar! Kameran hann skrika om batteri, så jag tog aldrig några bilder på Plippis när han var helt mjölig och full av deg, haha. Bullen närmast kameran är hans, alldeles supersöt!)


(Kameran var som sagt på dåligt humör, så det blev bara en bild. Men men, I was there! Muhuhu.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0