Nynnande supermum

Jaja, två megaarbeten är inte helt illa på en förmiddag. Så... nyss mosade jag i mig digestivekex med ett smörlager som var lika tjockt som själva kexet. Helt sjukt gott. Så, nu sitter jag med arbete tre, sjunger till kiss me, och jagar katter. Helt sjukt vad jag har fått gjort igår och idag :O

Igår dammsög jag och i princip sanerade hela lägenheten, och lagade mat och bakade en tårta i flera timmar. Jag ville få köttet i gratängen heeeelt perfekt, så det tog ju några timmar på sig. Sen stod jag och pressade marsipan och färgade den röd och försökte få till ett hjärta, vilket var mycket svårare än vad jag trott.

Nåväl, det blev efter några timmar en ordentlig vintergratäng med tårta med choklad, och jag gjorde alla delar helt själv med lite hjälp från Plopps ;) Han och jag var också ute och plojade, det var mycket trevligt. Vi hade faktiskt en mycket bra dag tillsammans ändå, och han verkade uppskatta mina alla hjärtans dag-presenter till honom :)

Nåväl, jag tyckte jag var duktig som städade som en galning, roade barnet med utelek, promenad, målarfärger och pyssel och faktiskt hade kul med honom, lagade mat i flera timmar med potatis och shit, och lyckades slänga ihop en tårta. Creds till supermum!






Tårtan! Jag gillar inte chokladpudding, men tänkte att det är 2 mot 1 här i hemmet som gillar, och att det går ju faktiskt bra i små mängder, så det fick vara med ändå. En tredjedels åts väl upp, så vi får se om någon vill ha efterrätt idag också, haha. Men men, det var kul att göra den i alla fall. Topspopps var jätteduktig med vispen :)



Han fick en kinesisk krokodil också! Jag hade en likadan när jag var liten, och tydligen finns de inte i Sverige längre, så fick beställa från asien, haha. Den var mycket uppskattad ;)



Jag anade nog att karlakarln skulle vakna till liv också och bli nyfiken, och han och tops spelade några rundor ;) Man ska alltså turas om att trycka ned tänderna, och när man kommer till "rätt" tand så smäller krokodilen ihop munnen, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0