Schtäd

Jag sitter och spökar ihop för mig själv, och nu mår jag så dåligt att jag nästan kräks. Eller nästan och nästan, jag kommer säkert göra det. Jag tror att det finns lite blockchoklad kvar i skafferiet, jag hetsäter nog upp den. Jag var tvungen att titta också, och det gjorde ännu mer att man kände gallan i strupen.

I övrigt så, städveckan på dagis går alldeles prima, faktiskt ganska skönt när man vant sig vid alla läskiga ljud, att bara gå runt och dansa med dammsugaren och sjunga, alldeles ensam med hörlurar. Pinsamt bara OM någon skulle komma in. Sen känner jag mina gamla skills från när jag jobbade som "lokalvårdare", att man vet hur det ska göras, och man vet var man hittar de vidrigaste ställena som alla andra verkar ha glömt bort. Men, jag hade ju världens bästa lärare, mamsimams :)

Och, nu ska jag försöka ta tag i lite skolkrejs, sen hämta Blops, sen städa, sen stendö av utmattning. Ska faktiskt bli skönt att gå dit ikväll och tömma hjärnan med type-o som piffar upp the mood, och skura toaletter samtidigt som man sjunger beatleslåtar. För nu är den bara mos, billigt euroshoppermos.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0