Värmefrossa!

Så, nu har jag slagits mot kylan (17 minus! Oh my, jag trodde inte städer blev så kalla, haha, jag är van vid runt -20 efter att ha varit bondtös, men städerna trodde jag faktiskt besparades, haha) med tårar och snor, och har äntligen lämnat Plopps på dagis och hittat nya tofsar. Shit, vad svårt det var! Alla tofsar nowaday verkar ju vara superspejsade star trek-replikor. Vad hände med oss vanliga dödas behov av helt vanliga, diskreta tofsar? Men som tur var hade Åhléns gömt helt normala tofsar längst in i en vrå i butiken och jag skuttade skitnöjt till kassan. Väl där, så brukar de ju ha någon kampanj att de måste fråga kunden om de vill köpa en särskild vara som ligger på disken.

Och nu var det värsta hudrengöringsgrejen. HAHA, eftersom jag i princip fortfarande var nyvaken och inte fått något kaffe eftersom jag och Plopps försov oss, så trodde jag först att hon försökte vara snäll och antyda något om mitt plocke-pinnhärjade ansikte, så jag stod bara och stirrade på henne ett bra tag. Hon såg så ledsen ut också, haha.

Nåväl, väl hemma så körde jag igång kaffe, och jag hade lagt kläder på elementet innan vi gick, så jag mös ned mig i heeeelt varmt myyyysiga, nya, varma kläder, med varmt kaffe, en filt, och så köpte jag något spännande fullkornsrågbröd med frön och grejer i, och så lyssnar jag självklart på vintage hawaii musik och halvsomnar.

Gudars, vilken hög mysfaktor! Helt galet! Och min Philadelphia Flyerströja är skickad! YEEEEY! MYSDAG!

Så, nu ska jag återgå till mitt halvkomaläge, och låtsas att det är här jag ligger och slöar:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0