Födelsedagskalas!

Idag hade vi födelsedagskalas för Plipploppstjärnan som fyller 2 år imorgon! Det blev ingen drömmarnas trädgård-tårta, eftersom den förbaskade karamellfärgen inte hann komma från england :( Men men, han kanske får den i namnsdagspresent eller något, haha. Tårtan vi gjorde blev i alla fall hembakade chokladkakbottnar, varvat med maräng, vanlig grädde, och bananer. Sen köpte vi såndär ball chokladgrädde (nödvändigt, jag vet) och hade utanpå, med massor av jordgubbar, kiwi, maränger, hyvlad choklad och lite snirklig dekoration med hjälp av chokladsås. Oh my, det blev ruskigt gott! Varken jag eller plopps orkade äta upp våra bitar, eftersom de var lite väl mäktiga, men alla andra verkade tycka om :) Nu bilder!



Looping Louie var mycket populärt :O Han är lite för lite för det, och jag köpte det nog mest till mig själv eftersom jag hade det som liten. Meeen... I äldre ålder så var det inte riktigt lika spännande som förr. Plopps älskade hur som!





Drömmarnas trädgård-bok :O








Stooooort misstag att sätta i batterier. Styggelsen åkte runt i små cirklar, och spelade så högt och hysteriskt som möjligt Crazy frog-låten om och om och om och om igen. Och igen... och igen... Och Plopps lärde sig hur man satte igång den efter att man stängt av den...







Ballaste Batman-tshirten ever!



Och en vov-vov-kompis ;)



Ball och smutsig kille vid middagen :O



Helt sjuuuuukt lovely, jag beställde lite från Yves Rocher, och både jag och karlakarln är helt galet imponerade. Ansiktscruben (som jag sen upptäckte var lite anti-aging också...) gör ansiktet helt underbart. Jag har aldrig varit med om så snabbt och sjukt bra resultat så snabbt! Och bodyscrubsen... oh my, det finns inte ord.

Efter att ha suttit med billiga tvålar och billigt schampoo och använt kroppslotion som ansiktskräm i några månader, så finns det inga ord för hur det känns efter en dusch nu. I badet, när man scrubbat av sig och fyllt upp badkaret med nytt, fräscht vatten och droppat i lite körsbärstvål och barnolja... Det finns inte ord, på riktigt. Jag satt idag och bara himlade med ögonen av avslappning (allt luktade gott, varmt vatten, och jag var nära på att somna), kände mig så sjukt fräsch och snygg att det var galet, och nynnade lite ballt för mig själv på en viss Runawayslåt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0