Gitarrknåp och trevligt väder

Yes, karlakarln åkte ut i snöstormen, mot repet, och jag inspirerades till att sätta mig med min gitarr och plinka. Och den har ju en monsterhals om man jämför med karlns elåbäke :O Det är ju knappt så att jag lyckas hålla i den, haha. Men men, jag försökte i alla fall, och helt plötsligt så låter den som en brölande åsna.

Hmm... antar att man måste stämma den igen. Oooch... jag har ingen aning om hur man använder det lilla munspelet, och jag har ingen lust att väcka plopps med hysteriskt visslande heller, såå... får nog vänta tills karln kommer hem igen. Så jag tänkte "aaah, jag tar elbajset och testar med den". Vilken brutal skillnad! Strängarna sitter hur hårt som helst, och den glider bara runt i knäet och man måste sitta med den typ rakt upp som om man vore skitballa superhårdrockaren, såå... jag väntar nog med plinkandet som sagt.

Och det hemska vädret. Oh my, jag kommer fastna med tåget imorgon. _Hemskt_! Och bara tanken på att myspysa med SL och SJ igen känns inte sådär jättelockande. Men men. I helgen har jag ju planerat att barnrummet ska få sig en makeover, sååå. Jag får hålla tummarna för att snön lägger ned, och att SJ och SL plötsligt lärt sig hur man behärskar ovädret.

Oh oh oh, och jag är duktig! Igårkväll fixade jag klart hela nästa veckas skolarbete! Det ni, haha. Vem är bästpäst liksom?

Nä, nu ska jag fortsätta moffa Toblerone (hittade en superstor ask med ensamma bitar, med vita, ljusa, mörka och blandade, mums!), och stryka fast namnlappar på alla Ploppsens kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0