Hetsätning och bekymmersrynkor

Efter alla trappor, hektiska promenader och springandet till och från tvättstugan, kombinerat med intensivt pluggande för att få grepp om mitt studiebesök hos Pingstkyrkan, så slutade det i alla fall med att jag hittade en fjärdedels full cola-flaska...

Hmm... Plopps börjar bli stor och jag börjar hitta tillbaka igen. Liiite läskigt med all social träning jag har fått mot vad det var tidigare. Och vad folk har börjat prata med mig, massa mystiska människor som frågat efter vägen och liknande shit. Studiebesöket fick jag ju ordna helt själv, och sköta heeeelt själv. Egentligen ville jag gömma mig under soffan och ligga där och damma tills kursen är över, meeeen... Jag är ju trots allt ansvarsfull. Oh my.

...hetsåt resterande blockchokladen i ren fasa över vad det kommer bli av mig. Hahaha. Igen, tur att jag inte blir tjock. Jag insåg igår hur kort tid det är kvar till sommaren, sen är det ett helt förbaskat halvår kvar igen när jag ska komma underfund med vad jag ska göra.

Men jag tror jag har hittat rätt. Någorlunda i alla fall. Hemskt att det inte finns på distans bara, och krångligt om jag vill köra på alternativ två. Flytta och ha sig, det går ju inte med en hel familj. Men men. Jag har ju några månader på mig att klura ännu mer.

Och snart fyller jag år! OH MY, gammeltacka, javisst. Tur att jag fortfarande är lika rynkfri som en trettonåring. Lite jobbigt med bekymmersrynkorna mellan ögonbrynen, de kommer nog klättra fram snart. Eller, så klarar jag mig tills jag fyller 40, som mamma. Och hon är ju smal... hmm... Det kanske blir bra i slutändan ändå.

Köra på barndomsdrömmarna? Jag tror det, det vore ju ballast. Sen gillar jag det där med öppna möjligheter, hela världen är min!

Det där gick ju bra i alla fall. Så varför skulle inte allt annat också göra det?
(Hahaha, och förresten så var det där min lillasysters gamla rum.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0