Oh, lovely fat christmas!

AHMAHGAD, jag älskar det nya livet! Jag vaggar runt och känner mig amerikansk, varvat med harmonisk och mysig. Allting är mysigt! Och det kommer bara bli mysigare, jag dör nästan.

Eftersom det goda livet faktiskt slog igenom som jag planerat och hoppats på, så har jag eldat upp pengar för nöjets skull. När gjorde jag det sist utan konsekvenser liksom? AAAAAAAAHHHHH, guuuuuud.

Och tack vare den nya fritösen, så känner jag mig helt sjuuukt tjock, men på ett mysigt sätt. Vi moffade igår, och friterade precis allt som vi skulle ha till middag. Ploppsisen fick dock en helt normal middag, det känns inte riktigt som att det är en barngrej att moffa sådant. Han klagade inte i alla fall ;)

Och karln och jag fick pengar i julklapp av pappa, så vi sprang till köpcentrumet och shoppade en gitarr till mig och tre ps3spel, Battlefield 2 och Brutal Legend till honom, och Dragon Age till mig :O Oooch, så köpte jag kurslitteratur för över tusenlappen, men det är inte riktigt lika kul att skryta om, haha.

Ploppsis överöstes av julklappar, av mormor och mostrarna kom bilarna rullande in, målarfärger och kläder och myspys, och av morfars och morbrorn så kom det ääääännu mer bilar, ett stort skepp, hit me-sköldpadda, byggare bob-traktor och ännu mer myselipys. Karln gav honom ett helt underbart kök (!!!), med massor av egna kastruller och tillbehör, så nu kanske jag får ha mina ifred ;) Han kanske blir en kock som mamsingen ändå, haha :D

Jag lyckades hitta en alldeles perfekt klocka med pussel och siffror som är helt typiskt Plopps, och han verkade gilla den enormt, och så skrek jag typ av glädje när jag hittade Ploppsens älskade Drömmarnas Trädgård-gosedjur till ett faktiskt rimligt pris, och en tjusig pall till köket så att han slipper stå på en gammal ps3-låda för att kunna kika och vara med när jag lagar mat. Och så fick han välja ut en mellanbil från Viking Toys, jag älskar dem! De är helt tysta och mysiga! Populärt!

Jag är också helt överlycklig över att jag fick in min 12a i örat också, lite mer diskret än den där superglittriga, rosa 10an. ;) Oh, ja, gud, vi har införskaffat så mycket välbehövda tillbehör också, som en pedalhink till badrummet (supersnuskigt att springa med använda tops ända till köket), och ett nytt duschstycke! :O Oh, my, vilken fröjd det är att kunna duscha OCH raka benen eller tvätta av sig utan att behöva försöka kontrollera en vild duschslang. Helt sjukt skönt.

Vi uppdaterade vår bar också, och slängde alla supergamla tomma flaskor som stått där "bara för att". (Såg ju lite coolt ut, och man såg ju knappt att allt var tomt... Typ.) Och det var inte billiga grejer, utan vi satsade verkligen stenhårt på att unna oss något fint till de barnfria helgerna :D Så det, kombinerat med att jag ääääääntligen är stolt VISA-kortsinnehavare, höjer ju ens vuxenstatus helt sjukt mycket. Nu känner jag mig nästan som 21 på riktigt ;)



Verkligen en sight for sore eyes. Helt sjukt vad vacker den är om man jämför mot den förra, vita styggelsen.



TJUSIG, TJUUUUUUUSIG!



Självklart glömde jag av kameran, så det blev ju inga bilder på själva öppnandet. Men han förstod ganska snabbt att man ska slita upp paketen ;)



Bananen upptäckte jag precis när jag tagit kortet. Då har han smygit ut i vardagsrummet, norpat en banan ur fruktskålen och lagt den i sitt rum istället. Hahaha!



Helt sjukt kul att smyga upp gosedjuren när han är nyvaken och säga "Igglepiggle" eller "Makkapakka", han blir helt överlycklig och kramar om båda två. Supermys!



Och man fick inte ta kort på honom när han lekte med skeppet, då sprang han iväg och såg ut sådär.



Köket var superpopulärt!



Mmm... tjockistime... mmm... När jag påpekade att färdig bearnaisesås är så sjukt gott att man kan äta den som den är och bara sila den genom tänderna för karln, så tittade han storögt på mig och mumlade något om att jag kommer vara en supertjockis när jag "blir vuxen". (Han rättade sig ganska snabbt och förklarade "Ja... eh, 30-års åldern alltså".) Förbaskad tur att jag inte blir tjock lätt då, jag kommer hinna moffa ett bra tag :D



Ah, oh, min babybaby. Hon ska få ett tjejnamn, men jag har inte klurat ut än vad det ska bli. Så fort karln börjar jobba, och Plopps är upptagen med dagis, så kommer jag sitta och verkligen försöka få kläm på crappet. Nu blir jag bara som en tjurig 2-åring så fort det inte går som jag vill och karln är i närheten med sina superkunskaper, haha.

Och det är ännu mer godsaker på väg, en ny t-shirt till mig (som jag ska lägga in bild på så fort den kommer, jag tyckte den var ruskigt klämkäck) och EA MMA till karln. Och något hemligt som karln har beställt, som jag inte får veta vad det är :O :O :O Oh my :O :O :O

Nä, kort och gott. Jag stormtrivs, fastän Ploppsen är en sur sjukling, fastän min hals känns som ett rivjärn, fastän förbaskade hundägare ska vara krångliga säljare, och fastän jag har fått det där mystiskt kvinnligt krångliga som nästan aldrig hälsar på mig nowadays. Mysighetsfaktorn är på grym nivå, och det kommer bara stiga. Jag har mål, en förbaskat söt liten familj som förhoppningsvis väntar tillökning, en karl som varit sjukt myspysig, jag har underhållning, jag har mat, en fungerande bil från -79, och jag har för första gången på ruskigt länge kunnat skämma bort alla pojkar i hemmet ordentligt, och ändå har jag slantar kvar! HAPPY CAMPER!

Kommentarer
Postat av: Nattblod

Blir bara mysig och glad av att läsa hur mysfaktorn bara stiger och stiger.. NÄSTAN så att jag tvingar med mig maken över till er och myser någon helg. Bara för att! Dock måste jag be er GÖMMA fritösen.. Vi har passerat 30 och tjockisfaktorn med flera kilon ;)

2011-01-06 @ 14:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0