Up-up-up

Länge sedan jag skrev sist nu, känns det som i alla fall. Och allt har väl gått upp, ned, och sen upp igen. Sånt som händer, haha. Jag och världens ballaste Plipplopp hade en semestervecka på landet hemma hos morfar, och herregudvadvibondade. Sådär bra kompisar och en sån lätthanterlig (trots raseriutbrott över ditt och datt) Phillerill var det länge sedan jag såg. Riktig lättnad, jag hade förväntat mig kaos där ute på vischan. But no, och han sov som en riktigt ängel, och var mysig på morgonkvistarna, helt galet! Enda grejen var väl att han envisades med att försöka leka med min brors lite "finare" bilar, så det löste jag genom att köpa egna bilar till honom när karlakarln bjöd mig på en kryssning - från ingenstans!

Så, jag har fått vara ifred med tops, och superbondat, och ensam med karlakarln och faktiskt fått känna mig som en girlygirl och bondat med honom också. Trots den icke-mysiga dagen efter alkohol och kycklingmackan, måste ha varit skämd kyckling eller något - för det sprutade ur precis alla mina hål. (Inte så mysigt, men nu vet ni (; ) Så dålig har jag banne mig typ aldrig varit förutom när extremmagsjukan tog mig, herregud. Men när jag tömt varenda ett av kroppens förråd så gick det efter ett antal timmar att försöka mosa sig i en middag på en restaurang på söder. (Det låter så bortskämt när man säger så, haha, myspys)

Och nu har ju både jag och tops sommarlov, och det är så sjuuuukt skönt att inte ha något projekt som ligger och väntar, utan bara känna att dagens mål är att mysa och självklart laga mat. Jajustdet, jag fick någon hets igår och i förrgår, så nu har jag tvättat varenda leksak Plipps äger. Och jag handtorkade av hans rums golv. Och putsade elementet. Och fick panik och städade resten av lägenheten, haha. Till och med katterna fick sig ett ovälkommet bad. Men vad fräscht allt känns nu, huuuuur skönt som helst.

Nu måste jag hitta bubbelplast någonstans, för jag fick faktiskt (äntligen) iväg mina nothäften. Också ganska skönt under en fattigmansmånad. Det där med gitarr är nog inte min cup of tea, hur som helst ingenting jag inte orkar (och kanske inte vill, undermedvetet) just nu.

Men okejdå, jag måste erkänna att när jag var ensam i poolhuset så gick jag och satte mig med morfars gitarr och plinkade lite white stripes och tyckte att jag var ballast i hela världen med gitarren och min nya, fina, turkosa bikini och solbränna.

Jajustdetja! Jag och Tops ska ge oss iväg och kolla om det finns någon butik här i stan som har något exemplar av vår nya tilltänkta familjemedlem. Vad det är för något/någon avslöjar jag sen :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0