Testpilot!

Yes, jag blev en såndär ball testpilot för Cremé fraiche med smaken dill, vinäger och svartpeppar, och man fick två "burkar" som man fick spejsa med. Naturligtvis blev jag helt överlycklig över att bli utvald, haha, men det blev ett litet dilemma: jag är helt sjukt överkänslig mot dill.

...

Hahaha, men men! Nu var det flera år sen jag ens tittade på dillkvistar, och tänkte "äh, go for it!" Så, det blev en fiskgrytagrej, vääääldans prima.



Yes! Dijonsenap, grädde, fräschen, en lök, en halv stjälkselleri och ett gäng broccolibitar. (Väldans vacker mise en place (; )



Och så självklart ett gäng krossade, galna, lettiska chilis för att få lite tryck.



Och så efter att ha brynt broccolin (nej, fryst var inte ett prima alternativ), löken och sellerin, så poff; i med billiga, frysta fiskblock eftersom jag är en poor mama, och smack i med fräschen och skvätt i så mycket grädde som man känner för. Jag hade dock i lite för mycket, och fick reda den lite med en toppredning.



På med lock så att allt typ sjuds ihop, tills riset var klart. Efter halva tiden så delade jag på alla block btw sådär. (Jag hade föredragit potatis, men men. Orkar man inte gå till andra sidan stan för att få tag i potatis så får man nöja sig med ris :O)



Och en supersöt minikarl höll mig sällskap hela tiden, och var sjuuukt förväntansfull, sjukt sött.



Sen klart! En citronskiva, lite hackad rödlök, och självklart lite lökblast som jag klippte från vår egen lök ;) Det var faktiskt förundransvärt gott, riktigt länge sedan någon av oss käkade dill. Till och med Plipps tyckte det var mycket gott, och han åt upp heeeela tallriken :D

(Ja, självklart blev min tunga helt illröd och svullnade upp, och halsen blev galet irriterad, men... ja, nästa dag var det nästan borta. Haha. Men det var det värt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0